Pécsi görögkatolikus hittan tábor | 2019. június 17-22.

2019.06.30

A Miskolc-Diósgyőri Görögkatolikus Egyházközség tagjaiként rendszeresen járunk a Lisieuxi Kis Szent Teréz templomba. Itt szereztünk tudomást Papp András atyától arról a lehetőségről, hogy egy pályázatnak köszönhetően táborozáson vehetünk részt Pécsett.

A résztvevők egy részét már korábbról ismertük: hittan óráról, az egyházközösségből, rokoni kapcsolatok is fűztek össze résztvevőket (több testvérpár, unokatestvérek), másokkal a görögkatolikus családi napon ismerkedtünk meg.

A hittan tábor első napján Sajópálfalára mentünk. Itt rendezik meg minden évben a görögkatolikus hittanosok évzáróját. Sajópálfalán Szent Liturgiával indult a nap, amin Orosz Atanáz püspökatya is jelen volt. Majd játékos vetélkedő következett, ahol az egyházközségek hittanos feladatokban és sportvetélkedőkben mérhették össze tudásukat és fizikai rátermettségüket. Sajópálfaláról ajándékokkal és szép emlékekkel távoztunk.

Másnap korán kellett ébrednünk, mert már 6 órakor a buszon ültünk. Kísérőink Bak Laci bácsi, Bakné Orosz Teodóra, Hajkó Miklós és felesége Angéla néni voltak.

A hosszú utat Pakson szakítottuk meg, ahol meglátogattuk a Paksi Atomerőművet. Mikor Pécsre érkeztünk megebédeltünk, majd elfoglaltuk a szállásunkat a Pécsi Püspökség Dóm Zarándokházában. Aznap este még volt időnk egy kis városnézésre is.

A szerdai napon Orfűre mentünk, ahol egész nap az aquaparkban lubickoltunk. Ebédre finom pizzát ettünk, este pedig kicsit leégve és fáradtan értünk vissza a szállásra.

Csütörtökön a bikali Puchner Élménybirtokra látogattunk el. Itt kovácsolhattunk, gyertyát önthettünk, állatokat simogattunk, lovagi tornán szurkolhattunk a harcosoknak. Lehetett mézeskalácsot sütni, követ festeni, gyöngyöt fűzni, lovagolni, lovas kocsival utazni. Pécsre visszaérkezve volt egy kis szabadprogram az Árkádban. Este a Zarándokházban még sokáig társasjátékoztunk.

Az utolsó előtti napon a TV-toronyhoz kirándultunk. Innen szép kilátás nyílt Pécsre és a várost körülvevő vidékre. A kilátó alatt levő étteremben finom ebédet kaptunk, majd fociztunk egyet a torony közelében. Délután a Cella Septichora ókeresztény temetőt néztük meg. Majd a szállásunkra visszatérve szabadfoglalkozás következett, amikor rajzban örökítettük meg a legkedvesebb élményeinket a táborról. Este a Dzsámi előtti téren fociztunk, majd elsétáltunk a színházhoz.

Szombaton részt vettünk az ünnepi misén, amelyen a székesegyház felszentelésének 128. évfordulóját ünnepeltük, és egyben a Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskola Te Deum miséje is volt. A misén György püspök külön köszöntött is minket. A mise és a diplomaosztó ünnepség után Soltész Miklós államtitkár úr és Udvardy György püspökúr azzal is megtiszteltek minket, hogy személyesen odajöttek hozzánk beszélgetni. Ezen a délelőttön került sor a felújított Dóm tér átadására is, amin szintén résztvehettünk.

Hosszú és kalandos út után szombat este fáradtan, de élményekkel telve érkeztünk Miskolcra.

Nagyon jól éreztük magunkat ebben a pár napban. Nem csak sok élménnyel gazdagodtunk, de sok új barátot is szereztünk. Segített ebben az angyalkázás, amikor mindenki húzott egy nevet a csoportból és neki kellett kedveskednie úgy, hogy a nap végén kitalálják az illetőt. Köszönjük a lehetőséget és a szép élményeket a görögkatolikus egyháznak, a kísérőinknek: a Bak és a Hajkó házaspárnak, Papp András atyának és a pályázat kiíróinak, a kedves vendéglátást pedig dr. Udvardy György püspök úrnak, és a Pécsi Egyházmegyének.